13 maart, 2015

Boomkruiper in mijn volkstuin op Thurlede

Vandaag met schitterend weer een dag hard gewerkt op de Volkstuin. Mijn tuinhuisje is inmiddels volledig gerenoveerd. Het verrotte hout is vervangen door nieuw en de gevels zijn voorzien van een mooi kleurtje Navaro Red. Tijdens een rustpauze, met altijd de camera in aanslag, zag ik in een flits een boomkruiper voorbij schieten en landen op de grote berkenboom in mijn tuin. Die had ik hier nog niet gezien!! Echt een buitenkans en dan zo dichtbij. Met de zon in de rug kon ik onder optimale omstandigheden een aantal foto's maken. De beste laat ik hier zien.

Boomkruiper - Short-toed Tree-Creepe - Certhia brachydactyla
Bedankt voor het lezen van dit Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

12 opmerkingen:

  1. Je had al niet te klagen over de variatie aan soorten in je tuin. Deze boomkruiper is een welkome aanwinst, die je heel mooi gefotografeerd hebt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed benut dit buitenkansje. Schitterende foto!
    fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pracht foto van de boomkruiper, die kans krijg je niet zo gauw.
    Ze zijn zooooo vlug.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. das bild ist dir wirklich sehr gut gelungen,super..
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer 'n leuke aanwinst in je tuin Ben, en staat er mooi scherp op .
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto van de boomkruiper.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haarscherp en inderdaad prachtig op kleur Ben! Leuk om een lijstje met tuinbezoekers bij te houden. Straks ook met insecten etc. Dan vertel ik je wel om welke exemplaren het gaat. Ik kom snel weer eens kijken op je tuin!

    Succes!

    Groet, Jan Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jan Willem goed idee om een insectenfoto,s te maken van tuinbezoekers. Je bent van harte welkom op de tuin.
      Hulp bij determinatie is altijd welkom. Gr. Ben

      Verwijderen
  8. Prachtige foto zo op de berk en met die fraaie achtergrond. Een extra reden om daar vaak heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die is mooi Ben, en prachtig helder. Leuke aanwinst weer voor je tuin én je fotoarchief!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zijn ze hé en je kon hem nog mooi op de foto krijgen ook.
    ik heb hem in mijn voortuin vrij veel zitten maar de foto's zijn vrij donker. Die van jou is heel mooi licht :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig om te zien dat er een hoop verschil is in de tuin. Heel erg mooi om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen