21 september, 2013

Baardman

Pas terug van een leuke vakantie op Madeira besloot ik weer even in mijn thuisgebied te vogelen. Het is altijd leuk een rondje door Middendelfland te maken. Als ik het vergelijk met Madeira dan valt meteen de vogelrijkdom van Nederland weer op. Ik zie onderweg o.a.: Ooievaar, Grote Zilverreiger, Wulp, Grote Bonte Specht, Kneu, Fuut en Torenvalk. Ik zou moeiteloos op ca. 40 soorten komen tijdens dit korte fietstochtje!  Een heel ander verhaal dan Madeira waar ik niet verder kwam dan 21 soorten in één week. Maar daarover meer in een volgend Blog. Bij het gebied Vockestaert zie ik een bekende. Loes Willebrand maakt me er op attent dat er Baardmannetjes in de buurt zitten. Dit fotogenieke vogeltje is altijd leuk om te zien en te fotograferen. De vogels zijn in het geheel niet schuw en het lukte me een aantal leuke opnamen te maken. Hier kan je mee thuiskomen! 

Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus

Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus

Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus

Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus

Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus
Alvast bedankt voor het bezoek aan mijn Blog.

4 opmerkingen:

  1. Inderdaad een zeer fotogeniek vogeltje. Prachtige kleuren en zeer gepast aan het begin van de herfst. Ik kijk nu al uit naar de prachtige kleuren in de natuur. Geweldige blog weer, Ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. great captured. beautiful
    regards Babs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's van deze toch wel hele mooie vogeltjes Ben.
    Die ik hier jammer genoeg niet zie ;-((


    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Ben, Daar kun je inderdaad mee thuis komen! Wat is het toch een mooie vogel, en wat een geluk dat je hem zo mooi hebt kunnen fotograferen! echt TOP
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen