01 mei, 2013

Broedgeval Oehoes in Safaripark Beekse Bergen

Van een vriend kreeg ik een tip dat er in het Safaripark van de Beekse Bergen sprake is van een broedgeval van Oehoes. Aanvankelijk denk je "in een safaripark zijn dat misschien tamme vogels"? 
Het mannetje is geringd, het vrouwtje niet. Ze leven in volledige vrijheid en verzorgen zichzelf. Het mannetje zorgt voor prooi zoals het hoort. 
Eind 2010 is er voor het eerst een Oehoe waargenomen door een ranger van het Safaripark Beekse Bergen. Dat dit zou resulteren in een broedgeval kon niemand toen bedenken. Wilde Oehoes zijn in Nederland uiterst zeldzaam. Wel moeten we bedenken dat er helaas veel Oehoes als huisdier worden gehouden. Ook roofvogel shows maken graag gebruik van hun diensten. Regelmatig ontsnapt er wel een exemplaar! Er leven waarschijnlijk meer ontsnapte dan wilde exemplaren in Nederland!
Hoe we tegen dit broedgeval moeten aankijken weet ik niet, ik heb in ieder geval, net als veel bezoekers van het Safaripark, veel plezier beleefd aan het fotograferen van dit leuke familietafereel. 



















Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog.   

12 opmerkingen:

  1. Gaaf Ben!
    Dit zou ik ook wel een keer willen zien! Zijn ze makkelijk te vinden in het safari park Beekse Bergen?
    Je hebt ze ook erg mooi vastgelegd! Hoeveel mm heb je voor deze foto's gebruikt?
    Mvg,
    Jerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jerry, ik heb een 300 F4 lens gebruikt voor deze foto's. Als je ook wil gaan kijken stuur even je emailadres naar benvande@gmail.com dan kan ik je een routebeschrijving mailen.
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf....
    2 stuks...en zo pluizig..
    erg mooie scherpe opnames Ben..

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ben, prachtige foto´s van prachtige dieren, zelfs de uilskuikens zijn te gek.

    Groetjes, Marius

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow Ben, wat ontzettend gaaf!!!!!
    Ik heb werkelijk zitten genieten van deze fraaie platen en dat steeds met een vertederende blik in mijn ogen. Wat is dit mooi vastgelegd!

    Maar broedt deze vogel dan op de grond!!???

    Groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. as the mother of the little animal care .. beautiful to look at ...
    regards Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vraiment magnifique ces photos. Observer cette petite famille devait être fantastique.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goh wat mooi. Zo dichtbij. Prachtig vastgelegd Ben. De blik van de oudervogel, de kuikens... heel leuk.

    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtige foto`s zeg! wat een mooie serie! zou ik ook een routebeschrijving kunnen krijgen?

    raymsfotosite@gmail.com

    groetjes,

    Raymond

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw wat super gaaf dit zeg, mooie foto's heb je ervan kunnen maken, denk dat we allemaal wel stiekem een beetje stik jaloers zijn op je ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's en geweldig om een keer te zien lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen