21 mei, 2012

Krekelzanger in de Kandelaar


Vanavond omstreeks 19:30 uur hoorde ik een nogal hard krekelachtig geluid. Het leek me eerder een vogel dan een insect. Dus ik dacht meteen aan een Krekelzanger. Bij nader onderzoek zag ik de vogel zitten. Met wijd opengesperde snavel werd het geluid voorgebracht. Het moet niet gekker worden... Als je bedenkt dat dit een lifer voor mij is dan begrijp je hoe leuk deze ontdekking is. Om ca. 19:45 stopte de vogel met zingen en liet zich daarna niet meer horen. Hij zal ongetwijfeld nog in het gebied aanwezig zijn. Omdat het gebied best wel kwetsbaar is en je ervan uit kan gaan dat men het gebied gaat betreden besloot ik de vogel op waarneming.nl te plaatsen maar dan wel verborgen.

Krekelzanger - Eurasian River Warbler - Locustella fluviatilis

Krekelzanger - Eurasian River Warbler - Locustella fluviatilis

Krekelzanger - Eurasian River Warbler - Locustella fluviatilis


Krekelzanger - Eurasian River Warbler - Locustella fluviatilis

Alvast weer bedankt voor het bezoek van mijn Blog

3 opmerkingen:

  1. Super, Ben, je bent wel heeeeeeel goed bezig de laatste tijd. Complimenten met deze shots.
    Ben je nog bij de Woudaapjes geweest?
    Hartelijke groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie van dit voor mij onbekende vogeltje.
    Mooi ook om hem te horen.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ben,

    Je bent goed bezig de laatste tijd!!!

    Nieuwe aanwinst de Krekelzanger...nog nooit van gehoord laat staan gezien. Ik blijf zeggen dat ik geen vogelaar ben, maar een vogelliefhebber, maar ga morgen toch even die kant op voor een klein uurtje.

    Ook leuk dat je de filmoptie hebt gebruikt voor deze zeldzame vogel. Bewijsmateriaal genoeg nu.

    Ik zie je morgen!!!

    Groeten,

    REmco


    ps. gelukkig hebben we de tortels nog kunnen zien op precies dezelfde plek als waar jij zei. Ze bleven even een aantal secs zitten daarna niet meer gezien. Nog bedankt voor de tip. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen