22 mei, 2012

Krekelzanger goed bekeken

Vanavond weer even naar de Krekelzanger geweest. Naar schatting meer dan 100 vogelaars en fotografen waren naar de kandelaar gekomen om een glimp en het geluid op te vangen van de Krekelzanger. Wat een verschil met gisteren toen ik hier alleen was. Ik heb kennelijk wel wat los gemaakt met mijn ontdekking.  In eerste instantie had ik de waarneming op waarneming.nl vervaagd en geen pijl toegevoegd. Dit om te voorkomen dat de verwachte drukte de vogel zou verjagen. Later bleek de weergave op de mobiele telefoon van mijn waarneming wel voorzien was van een pijl precies midden in het gebied (is standaard in zo,n geval) wat nagenoeg overeenkwam met de plek. Later op de avond waren er ook vogelaars die de plek wel precies aangaven. Ja, toen kon iedereen de plek vinden. Gelukkig gedroeg men zich tot nu toe zeer gedisciplineerd en bleef men op het pad. Waar ik aanvankelijk bang voor was dat men massaal het gebied zou betreden is gelukkig niet uitgekomen. 

Krekelzanger - Eurasian River Warbler - Locustella fluviatilis
Krekelzanger - Eurasian River Warbler - Locustella fluviatilis

1 opmerking:

  1. In de Palestrinastraat Waalwijk waren op 12 juli minstens vijf krekelzangers te horen op het groene pleintje in de bosjes. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen