08 april, 2012

Tropische verrassing

Het weer valt erg mee al is het wel koud. Op de fiets ga ik nu eens de andere kant op richting Prinses Beatrix Park. Bij de reiger broedkolonie zie ik op het grasveld een Ooievaar. Altijd mooi om te fotograferen. 

Ooievaar - White Stork - Ciconia ciconia

Van de Blauwe reigerkolonie op het eiland komt een kakofonie van geluiden. Kuikens van diverse leeftijden zitten op de nesten en laten zich luidruchtig horen. Een prachtige Blauwe reiger poseert beven op een boomkruin.

Blauwe Reiger--Grey Heron--Ardea cinerea


Hierna ga ik richting Beukenhof en hoop er een IJsvogel te zien. Helaas niet thuis. Wel hoor ik luid en duidelijk een Groene Specht. In Nederland en elders een zeer moeilijk te fotograferen vogel. Dit keer werkt de enorme tele die ik nu heb met mijn nieuwe combinatie heel goed mee en kan ik een leuke foto maken.


Groene Specht - Eurasian Green Woodpecker - Picus viridis

In het Volkspark in Vlaardingen hoor ik een raar fluitend geluid wat ik niet kan thuisbrengen. Uiteraard heel intrigerend. Gelukkig laat de vogel zich zien. Wat een kleurencombinatie heeft deze Parkietachtige vogel. Thuis na even te hebben gegoogeld  kwam ik er achter dat het hier gaat om een Pennantrosella een vogel die normaal gesproken in Australië voor komt. Hoe deze escape hier verzeild is geraakt is me een raadsel.

Pennantrosella - Crimson Rosella - Platycercus elegans


In de Broekpolder in Vlaardingen zie ik een Fitus. Gelukkig zit hij op ooghoogte te zingen en kan ik hem leuk fotograferen. Ze zijn gelukkig weer volop te horen en te zien.


Fitis - Willow Warbler - Phylloscopus trochilus

Vandaag heb ik mijn nieuwe fototoestel uitgeprobeerd. Het betreft hier een Nikon V1 een zogenaamde systeemcamera. Het voordeel bij gebruik van het 300mm f4 objectief in combinatie met converters dat je een enorm telebereik kan realiseren. Als ik wat meer ervaring heb met deze combinatie dan zal ik er nog eens een Blog aan wijden. De eerste resultaten zijn in ieder geval prima.

Alvast bedankt voor het bezoek van mijn Blog.



1 opmerking:

  1. Wow, wat een mooie vogels, ben. Hoe werkt zo'n systeemcamera precies? Daar kun je dus gewoon je objectieven op schroeven? Wat zijn de voordelen?
    Je foto's zijn in ieder geval prachtig, scherp en kleurrijk!
    Hartelijke groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen